top of page
  • Writer's pictureJuneCom

Comunicarea pentru un fintech și provocarea de a ajunge la audiența potrivită

Mediul business contemporan este din ce în ce mai alert și competitiv, iar riscurile la care întreprinderile mici și mijlocii sunt expuse devin tot mai dificil de gestionat. În ultimii ani, concurența în piață a crescut considerabil, România aflându-se pe locul 10 în topul țărilor europene cu cele mai multe startup-uri, 402.428 de companii fiind înregistrate în perioada 2015-2019, conform unui studiu realizat de Paymentsense.


În procesul de creștere și dezvoltare al unei companii, un mix bun de marketing și comunicare va include strategiile și instrumentele potrivite, de folosit în momentul oportun de dezvoltare a business-ului, pentru a crește vizibilitatea, a atrage lead-uri, clienți și parteneri, și a consolida relația cu cei existenți. Ca parte din acest mix, strategia de PR reprezintă una dintre modalitățile prin care o companie poate obține rezultate măsurabile și durabile în timp, de creștere a vizibilității, de consolidare a imaginii brandului și, în cele din urmă, de a contribui la generarea de lead-uri de vânzări.


Fintech-ul Mogo, membru al Eleving Group, este specializat în acordarea de finanțare pentru persoanele fizice în vederea achiziționării de mașini uzate, iar în curând și credite de consum, și activează în România din 2016. De-a lungul timpului, compania și-a consolidat portofoliul de clienți și parteneri și și-a diversificat oferta de produse de creditare, înregistrând creșteri constante. Însă, pentru o creștere mai galopantă, în anul 2021, a decis că o investiție în creșterea vizibilității brandului va aduce beneficii pe termen mediu și lung atât pentru achiziția de clienți noi și parteneri, cât și pentru a atrage candidați valoroși la toate nivelurile de expertiză și senioritate. În acest proces a venit ca acțiune firească selecția unei agenții de PR specializată pe segmentului fintech startup și întreprinderi mici și mijlocii, agilă, creativă și dornică să genereze impact, iar June Communications a îndeplinit toate aceste standarde.


„Concurența nu slăbește niciodată și a-ți găsi nișa potrivită pe care să o deservești prin produse și soluții competitive, în permanentă schimbare și adaptare la noile contexte, este un modus operandi. Consolidarea brandului și comunicarea deschisă, constantă și relevantă cu audiențele ce construiesc ecosistemul unei companii, poate fi un factor diferențiator. Ne-am integrat rapid în business-ul Mogo ca o unitate mobilă externă de PR și comunicare, astfel încât să ne desfășurăm agil activitatea și să ne mulăm după ritmul și nevoile companiei. Strategia de PR & Comms creată pentru un an de zile a fost periodic actualizată și adaptată evoluției dinamice a companiei. Însă, în permanență ne-am ținut aproape de planul de business și de livrarea rezultatelor așteptate”, spune Iuliana Floricică, CEO și co-fondator June Communications.


Cum contribuie comunicarea în poziționarea brandului pe piață în rândul competitorilor și a potențialilor angajați


Aplicat pe planul de business al companiei, June Communications a realizat o strategie de comunicare integrată, ce a îmbinat tactici de PR tradițional, PR digital și Marketing, precum relații cu media - comunicate de presă, interviuri și articole de opinie cu diverși membri ai echipei, parteneri și clienți, monitorizarea presei de profil și identificarea oportunităților de PR, precum și administrarea și crearea de conținut pentru pagina de business a companiei în social media.


„Pentru o comunicare relevantă, care să asigure îndeplinirea obiectivelor de business, am înglobat mai multe canale și instrumente, prin care am reușit să creștem vizibilitatea și notorietatea brandului Mogo pe piața din România. Ne-am axat pe o comunicare autentică, personalizată pe nevoile consumatorilor, iar zona de educație finaciară a acestora a constituit un pilon la care ne-am raportat constant în toate campaniile realizate. În timp, impactul s-a regăsit în înregistrarea unor creșteri substanțiale în vânzări, ce au atins vârfuri de creștere și de 50% în lunile de vârf comparativ cu cele precedente și cu perioade similare ale anului precedent”, explică Iuliana Floricică.


Domeniul fintech este unul inovativ, caracterizat prin rapiditate și evoluție continuă. Tocmai din acest motiv, comunicarea trebuie să fie una agilă, constantă, puternică și să inducă ideea de încredere, astfel încât clienții să fie atrași să aleagă metodele digitale în detrimentul celor tradiționale, cu care sunt deja familiarizați. Agenția June Communications a înțeles aceste provocări și a gândit o strategie bazată pe patru piloni de comunicare, prin care să informeze publicul cu privire la contribuția Mogo în domeniile economiei circulare, mobilității și digitalizării, precum și poziționarea companiei drept un partener de încredere pentru finanțarea achiziției de autovehicule.


„Colaborarea cu June Communications a fost una naturală, bazată pe principii și valori comune, precum susținerea demersurilor în tranziția spre sustenabilitate și transformare verde. Prin optimizarea permanentă a tuturor soluțiilor digitale și prin promovarea achiziției de autoturisme uzate pentru a limita pe cât posibil poluarea prin producerea de vehicule noi, ne-am propus încă de la început să încurajăm reutilizarea bunurilor care se află deja în circulație, ajutând totodată clienții ia decizii informate”, explică Ionuț Badiu.


Comunicarea pentru un fintech implică ancorarea în realitatea contemporană, pentru a rămâne la curent cu noile tendințe și a fi mereu cu un pas înaintea competitorilor, cu mesajele potrivite, la momentul potrivit. Întrucât perspectivele de business pentru Mogo vizează expansiunea pe toate planurile și o digitalizare accelerată, acest lucru aduce cu sine și necesitatea de a consolida brandul în rândul potențialilor angajați.


„Anul 2022 a fost cu siguranță unul dinamic pentru piața auto, plin de provocări la nivel macroeconomic, însă în decursul acestui an de colaborare cu June Communications, am înregistrat atât o creștere a cifrei de afaceri, cât și un număr mai mare de potențiali angajați care și-au arătat interesul de a se alătura echipei noastre. Pe plan intern, tehnicile de comunicare propuse, spre exemplu interviurile cu angajații Mogo, au contribuit vizibil la consolidarea echipei, întrucât aceștia au început să se cunoască mai bine și să se susțină reciproc, atât online, cât și offline. Într-un domeniu cu și despre oameni, o echipă bine pregătită nu înseamnă doar un grad ridicat de cunoștințe și abilitatea de adaptare permanentă la provocările zilnice, ci totodată o sinergie între toți colegii, pentru a face lucrurile să se întâmple”, a completat Ionuț Badiu.


June Communications este o agenție specializată de marketing și comunicare ce funcționează ca o unitate mobilă, care se integrează în business-ul unei companii în funcție de obiectivele și nevoile acesteia, contribuind activ la creșterea sa. June Communications ajută întreprinderile mici și mijlocii să-și comunice călătoria către publicul țintă, de la stadiul incipient, al primului mugur, până la sezonul plin de creștere și roade bogate.



bottom of page