• JuneCom

Strategia de PR și Comunicare, element major al planului de business la nivel internațional

Cu cât o companie se dezvoltă mai accelerat și își extinde oferta de produse și servicii, dar și prezența la nivel internațional, cu atât mai importantă devine consolidarea eforturilor de comunicare și marketing. Extinderea internațională este un proces care presupune noi provocări de gestionat în toate aspectele de business, iar poziționarea brandului pe noua piață în rândul audiențelor țintă este una dintre ele. Relațiile publice și comunicarea de brand reprezintă tactici prin care un brand se poate face mai rapid cunoscut atunci când scalează la nivel internațional. Prin intermediul presei de specialitate, de business, locale sau generaliste, o companie își poate intensifica gradul de vizibilitate, expunându-se în fața clienților sau potențialilor parteneri, investitori sau chiar viitori angajați.


Agenția de marketing și comunicare, June Communications, înțelege provocările pe care companiile le întâlnesc în etapa de expansiune în afara granițelor. În acest sens, pentru a veni în sprijinul clienților săi, startup-uri sau IMM-uri, compania și-a extins serviciile de comunicare corporate și PR pe piețe internaționale. Cele mai recente campanii de comunicare au fost implementate în țările din Europa Centrală și de Sud-Est, și individual către Slovenia și Texas, SUA.


„Relaționarea cu presa din alte țări este o provocare ce vine însoțită de o mulțime de particularități specifice fiecărei piețe și culturi în parte, dar și cu accesarea unui nou nivel al relațiilor cu jurnaliștii și cu media. Pentru June Communications, aceasta este noua etapă de dezvoltare și ne dorim să răspundem cât mai eficient și complet nevoilor clienților noștri. La fel cum tehnologia poate depăși cu ușurință granițele prin inovare permanentă, o strategie de comunicare este menită să susțină activ acest proces și să aducă la cunoștință publicului global noi idei și concepte”, a declarat Iuliana Floricică, CEO & Cofondator June Communications.


Visul American


Oveit, este o companie fondată în România, cu sediul în Austin, Texas, care își propune să construiască un ecosistem al experiențelor live. Colaborarea dintre Oveit și June Communications a început în 2020, în vremea pandemiei de Covid-19, când comunicarea online atingea puncte fierbinți. Curând, după un prim proiect de PR project based, compania tech a intrat în procesul de ridicare a unei finanțări printr-o campanie de equity crowdfunding, din care June a făcut parte ca parteneri de PR, susținând eforturile de creștere rapidă a vizibilității Oveit în rândul investitorilor existenți și potențiali. Rezultatele au fost fabuloase, compania a reușit să închidă runda de 450.000 euro în doar trei ore de la lansarea pe platforma Seedblink, unde tichetul minim de investiții era de 2500 euro. Cu un an înainte de această aventură, Oveit decisese să își mute sediul în SUA, unde se înregistrează acum cele mai multe startup-uri, 71.153, conform First Site Guide. Deși compania avea active multiple parteneriate, prezența în media era redusă, iar odată cu creșterea și diversificarea resurselor disponibile, investiția în comunicare și PR a venit natural. Așadar, anul 2022 a adus o premieră pentru June, după lansarea noilor produse, Oveit Pay și Oveit Wallet pe piața din România, a urmat comunicarea pe piața din Statele Unite ale Americii.


O nouă piață, o nouă provocare


”Fiecare piață are particularitățile proprii, iar domeniul PR-ului nu face diferență. PR-ul se face diferit în România față de Cehia, UK sau SUA, chiar dacă pornește de la aceleași fundamente”, spune Iuliana Floricică. Pentru a înțelege particularitățile pieței, June Communications a început prin a studia atent presa locală în vederea identificării celor mai potrivite modalități de abordare a jurnaliștilor, a specialiștilor de PR locali, înțelegerea subiectelor de interes și tacticile de abordare, astfel încât materialele de PR să vină în ajutorul jurnaliștilor și să fie cât mai ușor preluate. „Să cunoști piața și contextul local sunt lucruri de la care pornești în orice business. Pentru noi, jurnaliștii ne sunt clienți într-un fel, și vrem să le deservim cât mai bine nevoile ca și ei să le deservească pe ale noastre și pe ale clienților noștri. Avem un rol de intermediar în tot acest proces și trebuie să-l jucăm excelent”, completează Iuliana.


Cu un proces bine pus la punct, un research documentat și conexiunile potrivite, campania de PR s-a bucurat de succes, iar comunicatul de presă a fost preluat de peste 100 de publicații locale din Austin, Texas, precum platforme de știri business, divertisment și tehnologie și trade media. În urma acestei campanii, Oveit a înregistrat o creștere a gradului de vizibilitate a brandului, o optimizare mai bună în motoarele de căutare, precum și un număr mai mare de clienți interesați de soluțiile tehnologice oferite.


„Extinderea pe o nouă piață generează multe experiențe noi de business, de învățare și de viață și aduce satisfacție. Mutarea sediului în Statele Unite a avut un impact foarte mare în dezvoltarea companiei noastre, motiv pentru care era crucial să comunicăm mai mult în această piață, atunci când a venit momentul potrivit. Întrucât activăm într-o industrie foarte competitivă, avem în permanență nevoie de o strategie bine structurată pentru a ne crește vizibilitatea brandului și a-i consolida imaginea pe termen lung. Ca start-up tehnologic, este important să comunicăm fiecare nouă lansare de produs pentru a ne face cunoscuți în rândul potențialii clienți, parteneri sau investitori, și totodată să ne urmăm misiunea de a crea un ecosistem al experiențelor live”, spune Mihai Drăgan, COO Oveit.


Comunicarea în Europa Centrală și de Est


Având ca motivație accesarea de noi oportunități în țările din Europa Centrală și de Est, June Communications a întreprins mai multe campanii de comunicare pentru companii precum Fortech Investments, Asset Portfolio Services (APS Group) și evenimentul Unchain Fintech Festival.


APS Group este o companie cu origini în Cehia, care operează în principal pe piețe din Europa Centrală și de Sud-Est și este reprezentată în 15 țări. Compania activează în ariile de investiții, administrare și gestionare a creanțelor neperformante, și investiții imobiliare. Pe parcursul colaborării de peste un an de zile, June Communications a sprijinit APS Group prin servicii de comunicare corporate pe piața din România și pe regiunea ECE. Una dintre campaniile de comunicare realizate în acest an a fost implementată în Slovenia și în publicațiile financiare din Europa, când Grupul APS a achiziționat compania UniCredit Leasing d.o.o de la UniCredit Banka Slovenija d.d.. Știrea a fost preluată de peste 50 de publicații financiare și de știri din Slovenia și în presa financiară europeană.


În completarea proiectelor de comunicare internațională, June Communications a implementat servicii de relații media și pentru alte companii din sectorul financiar, precum Fortech Investments, divizia de investiții a companiei tehnologice Fortech, cu sediul în Cluj Napoca. Anul acesta, Fortech Investments a finanțat UpLyft, un start-up originar din San Diego, care a marcat o premieră pe piața medicală odată cu lansarea primului sistem de „self transfer” pentru pacienții cu mobilitate redusă. June Communications a gestionat implementarea campaniei de comunicare pentru anunțarea noii runde de investiții, având ca obiectiv promovarea pe plan local și internațional. Subiectul a generat peste 50 de apariții online, în social media, agregatoare de știri și în media de business și medicală locală, precum și în publicații tehnologice internaționale, din Republica Cehă sau San Diego, USA.


Un alt proiect derulat în perioada iunie - iulie 2022, a fost campania de comunicare implementată pentru Unchain Fintech Festival, primul eveniment dedicat industriei din România și regiunea ECE. Oradea a devenit punctul de întâlnire pentru jucătorii cheie din ecosistemul serviciilor financiare, găzduind timp de două zile reprezentanți de top ai instituțiilor financiare locale și internaționale, bancheri, start-up-uri și investitori. Pentru acest eveniment, June Communications a activat ca partener de comunicare, oferind suport în redactarea materialelor de presă și în relația cu media locală și regională, obținând în total peste 90 de apariții în presa de fintech și financiară, bloguri și mențiuni în cadrul agregatoarelor de știri, precum și distribuiri în Social Media și mențiuni în newsletterele de business. Mai mult, pentru a susține ecosistemul fintech-urilor și antreprenorii dornici să consolideze imaginea brandului, June Communications a oferit start-up-urilor câștigătoare din cadrul competiției dedicate lor în cadrul festivalului, vouchere de servicii de Strategie de PR și Comunicare prin care să susțină creșterea vizibilității acestora în țările din regiune.


June Communications este o agenție specializată de marketing și comunicare ce funcționează ca o unitate mobilă, care se integrează în business-ul unei companii în funcție de obiectivele și nevoile acesteia, contribuind activ la creșterea sa. June Communications ajută întreprinderile mici și mijlocii să-și comunice călătoria către publicul țintă, de la stadiul incipient, al primului mugur, până la sezonul plin de creștere și roade bogate.




4 views0 comments