Imaginează-ți comunicarea drept liantul dintre compania ta și public. Chiar dacă trecem printr-o perioadă plină de confuzii și reajustări, e cu atât mai important să menții o comunicare apropiată și strânsă cu angajații, clienții și partenerii tăi. Toate aceste eforturi se vor transforma în beneficii la final.
Când nu comunici cu publicul tău se produce o ruptură, iar eforturile sunt mai mari atunci când vrei să reiei comunicarea. Încrederea într-un brand care a fost absent și nu și-a asumat niciun fel de poziție într-o situație critică se reconstruiește cu greutate.
Cum ar trebui să ne poziționam brandul pentru a-i asigura o bună reputație?
Poți vedea infograficul nostru despre importanța comunicării pe timp de criză, pentru o un rezumat al informațiilor de mai jos.
Gândește-te cum vrei să fie ținut minte brandul tău după criză. Formează-ți o percepție de lider în mintea publicului, care transmite stabilitate, loialitate și pe care se poate baza. Ești un brand care își tratează partenerii cu respect și empatie, și le ofera ajutor în mod sincer. Vremurile tulburi aduc întotdeauna adevărații lideri la suprafață.
Adaptează-ți planul de comunicare și renunță la materialele și campaniile care ar putea fi interpretate ca insensibile în contextul actual. Pleacă de la empatie și valoare adaugată în fiecare mesaj pe care îl construiești. Implementează acțiuni punctuale cu bugete ajustate.
Cu cine comunicăm?
Angajații
Asigură-te că angajații tăi sunt informați la zi despre ceea ce se întamplă în interiorul companiei, în special dacă au contact direct cu clienții. Ajută-i să se simtă în siguranță și vorbiți deschis despre orice dificultăți ar avea ei sau compania. Angajații buni sunt greu de înlocuit, iar criza va trece și vei avea noi provocări când vei dori să turezi motoarele și nu vei avea sprijinul adecvat.
Clienții
Menține o comunicare cât mai apropiată cu clienții și informează-i asupra tuturor schimbărilor care i-ar putea afecta: schimbări asupra programului de lucru, ale condițiilor de livrare, ale canalelor de distribuție, operaționale, produse sau servicii noi etc. Un efort întotdeauna apreciat este să-i suni și să-i întrebi direct cum le poți fi de folos în această perioadă și că rămâi loial valorilor tale.
Prospecții
Nu-ți întrerupe legăturile cu clienții potențiali, ci mai degrabă asigură-i că le poți livra serviciile și produsele la nivelul de calitate promis, în condițiile de piață actuale, și că te poți adapta la nevoile lor specifice.
Furnizorii
Comunică deschis cu furnizorii și anunță-i despre orice ajustare în activitate și bugete care i-ar putea afecta. Arată-te dispus să găsiți împreună soluții ca să păstrați relația de colaborare.
Partenerii de afaceri
Rămâi loial partenerilor pe care te poti baza, valorilor tale de business și respectă promisiunile facute, cel putin din punct de vedere al calitatii. Păstrează un dialog deschis cu partenerii de afaceri și arată-le că pot avea încredere în profesionalismul tău.
Media
Păstrează-ți legăturile cu jurnaliștii și reprezentanții canalelor media, ca să te poți baza pe ei atunci când ai un mesaj de transmis și fii deschis la orice ocazie de a-ți expune opinia.
Acționarii
E foarte important să fii transparent și sincer în comunicarea cu acționarii, altfel iți vei pierde credibilitatea.
Unde comunicăm?
Online Meetings
Întâlnirile face-to-face cu angajații, partenerii, clienții și toți ceilalți, pot fi ușor transformate în întâlniri virtuale. Ai la dispoziție o multitudine de instrumente online, ca Zoom sau Google Hangouts, așa ca nu ai de ce să-ți anulezi nicio întâlnire.
Social media - paginile companiei
Folosește-te de paginile de Social Media ale companiei ca să transmiți mai ușor mesajele. Ai grijă de specificul fiecăreia și adaptează-ți mesajul în funcție de audiență; LinkedIn pentru un ton profesionist, iar Facebook și Instagram pentru o comunicare mai informală și relaxată.
Webinarii
Webinariile te ajută să creezi o experiență mai personală și mai interactivă. Te conectezi ușor cu audiența ta și vorbești cu ea ca si cum v-ați vedea în realitate.
PR
Mesajul tău are mai multe șanse să ajungă acolo unde trebuie cu ajutorul jurnaliștilor și al canalelor media. Jurnaliștii sunt întotdeauna deschiși să scrie despre aportul tău în societate și economie pe timp de criza, adus prin proiecte și acțiuni ale companiei tale. Nu sunt interesați însă să scrie despre acțiuni care au în spate un scop comercial. PR-ul rămâne canalul cu cea mai mare acoperire către publicul țintă și costuri reduse.
Website
Website-ul companiei tale este prima sursă de informare pentru toți cei interesați de serviciile sau produsele tale și cu costuri minime sau inexistente. Asigură-te că informațiile sunt clare și actualizate la zi.
După ce ți-ai pus la punct strategia de comunicare, e timpul să găsești forma potrivită pentru fiecare mesaj. Imaginile, infograficele și video-urile au cel mai mare impact.
Cum te putem ajuta noi?
Strategie de comunicare pentru identificarea audientelor target, a mesajelor cheie și a canalelor adecvate de comunicare
Plecăm de la nevoile companiei de comunicare și marketing, stabilim audiențele target, iar apoi construim o strategie de comunicare eficientă, care să îți consolideze poziția brandului.
Planificarea frecvenței și calendarului de comunicare
Stabilim frecvența optimă de comunicare, ca apoi să creăm un calendar de comunicare.
Crearea și livrarea / publicarea mesajelor și materialelor de comunicare
Mesajele și materialele de comunicare sunt create și publicate conform calendarului de comunicare.
Evaluarea feedback-ului și măsurarea rezultatelor
Analizam care sunt rezultatele mesajelor comunicate, în ce măsură au ajuns la publicul țintă și feedback-ul primit. Optimizăm constant planul de comunicare pentru abținerea rezultatelor așteptate.
Contactează-ne la comunicate@junecom.ro sau +40 743 037 222 ca să vorbim despre cum te putem ajuta în această perioadă.
Găsești exemple din proiectele noastre aici.