• JuneCom

Cum te ajută comunicarea și PR-ul în crearea unui brand de angajator puternic

Updated: Oct 6

Realitatea care ne înconjoară în mediul economic și social a cunoscut schimbări majore în ultimii ani, punând la încercare stabilitatea întregului mediu de afaceri. Activitatea cotidiană este zi de zi marcată de incertitudine și totul se mișcă într-un ritm dinamic, cu elemente noi de risc și neprevăzut. Pentru a menține o afacere sustenabilă, adaptarea permanentă la noul context și deschiderea către noi oportunități este o atitudine de business câștigătoare.


Industria agro rămâne un domeniu macroeconomic strategic și totodată un pilon decisiv în strategia europeană privind combaterea schimbărilor climatice, precum și folosirea solului în crearea de ecosisteme de servicii care să genereze cele mai bune condiții, impact și rezultate pentru toți stakeholderii implicați.


Relațiile publice, cunoscute și în forma abreviată PR, reprezintă un proces strategic de comunicare, menit să mențină o relație durabilă între organizații și publicul lor țintă. Comunicarea ajută la diseminarea informațiilor de la o companie către publicul său țintă, construind astfel o imagine pozitivă și o relație de transparență pe termen lung.


Cum relațiile de succes evoluează pozitiv atunci când sunt guvernate de respect, transparență și generarea de valoare reciprocă, încrederea clienților, a partenerilor sau chiar a investitorilor în ceea ce privește o companie este puternic influențată de reputația organizației în piață, iar PR-ul joacă un rol decisiv în asigurarea unei imagini publice favorabile. PR-ul a devenit în ultimii ani o practică esențială a strategiei de comunicare corect planificate în susținerea informării publicului țintă, fie că ne referim la mediile tradiționale precum presa, radio și televiziunea, sau cele recente, digitale, precum: social media, reclame sau articole online și formatori de opinie.


CUM POT COMPANIILE DIN SECTORUL AGRICOL SĂ DEVINĂ MAI VIZIBILE ÎN RÂNDUL STAKEHOLDERILOR


Studiu de caz: Agra Asigurări


Parteneriatul dintre June Communications, agenție cu expertiză în marketing și comunicare, și Agra Asigurări, singurul asigurator din România specializat exclusiv pe segmentul agricol, a demarat la începutul anului 2021. Pornind de la obiectivele de business ale companiei, respectiv nevoia de a întări notorietatea brandului Agra Asigurări în România, construirea unei comunități în jurul acestuia, comunicarea noutăților apărute în portofoliul de produse, precum și consolidarea brandului de angajator în vederea facilitării recrutării a 50 de evaluatori de daună în perioada 2021-2022, June Communications a elaborat un plan strategic de comunicare.


În acest sens, strategia de comunicare propusă de June Communications a îmbinat acțiuni de PR tradițional și digital, urmând trei direcții generale de comunicare - comunicare corporate, employer branding și comunicare de produs.


“Am făcut primii pași în comunicarea și marketingul pentru companiile din segmentul agribusiness în urmă cu 3 ani și ne dorim să devenim mai activi și pe termen lung. Astfel, parteneriatul de comunicare cu Agra Asigurări a fost o etapă firească în consolidarea diviziei agro din cadrul June Communications. Pentru că fermierii sunt punctul central al industriei agro, iar de pe urma muncii lor beneficiem cu toții, agenția a văzut oportunitatea în crearea unui concept de comunicare care să promoveze importanța fermierilor, rolul lor în lanțul de aprovizionare al consumatorilor finali, dar și promovarea echipei de evaluatori a asiguratorului ca un element de importanță duală - fermieri și evaluatori de daună ai culturilor altor fermieri”, spune Iuliana Floricică, Cofondator și CEO al companiei.


Din perspectiva comunicării, cel mai important aspect în poziționarea unei companii din industria agro începe de la înțelegerea audienței target. În cazul Agra Asigurări, publicul target a fost reprezentat în cele mai multe cazuri de către fermieri și ingineri agronomi, iar odată identificate nevoile acestora și problemele cu care se confruntă în viața de zi cu zi, ideile creative pentru dezvoltarea campaniilor de PR și social media au prins contur, materializându-se prin implementarea în procese bine pregătite, conducând mai departe la atingerea obiectivelor.


June Communications a utilizat instrumente clasice de PR, precum crearea și distribuirea comunicatelor de presă și identificarea punctelor de interes ale jurnaliștilor pentru crearea de oportunități adiționale de materiale de presă, fie că au fost mini studii de industrie, analize de portofoliu sau articole de opinie și interviuri cu reprezentanții companiei. Printre acțiunile implementate s-au numărat crearea și managementul paginii de social media Facebook a entității din România, integrarea companiei în grupurile de Facebook dedicate fermierilor, comunităților locale și de specialitate. O altă componentă importantă a activității de PR a constat în intermedierea relațiilor cu presa în vederea poziționării Agra Asigurări ca un asigurator de încredere, conectat la nevoile și provocările fermierilor români și a contextului legislativ al industriei locale.





REZULTATE ACUMULATE ÎNTR-UN AN DE ZILE


Agra Asigurări a resimțit un impact semnificativ în creșterea solicitărilor pentru polițele de asigurare, iar în campania de employer branding, a recrutat peste 50 de evaluatori de daune în mai puțin de 8 luni. De asemenea, brandul asiguratorului a beneficiat de peste 170 de apariții în articole de presă online și print, emisiuni TV online și radio, atât în publicațiile de business centrale, locale și de specialitate pentru industria agricolă și cea a asigurărilor, precum și preluări în portalurile de știri. În ceea ce privește activitatea în Social Media, compania a obținut peste 120 de postări în urma distribuirii comunicatelor de presă, iar pagina de Facebook a brandului a crescut organic, de la 0 la 700 de urmăritori într-un an de zile, având un reach mediu al paginii de 25.000 lunar.


“Având în vedere importanța unei relații profesionale de succes între Agra Asigurări și specialiștii din domeniul agricol, am considerat oportună colaborarea cu o agenție de marketing. Recrutarea, formarea și dezvoltarea unei echipe de evaluatori de daune este strâns legată de această categorie de personal. Accesul la acești specialiști ne-a fost facilitat prin intermediul colaborării cu agenția de marketing, June Communications. Serviciile oferite de aceștia au venit imediat în întâmpinarea nevoii noastre de bază, aceea de a recruta și forma o echipă de evaluatori de daune, prin crearea unei strategii de abordare și atingerea obiectivului propus. Comunicarea în media prin imagini, a favorizat prezentarea companiei și ne-a poziționat strategic în fața specialiștilor din domeniu. Ne-a ajutat să ne prezentăm, dar cel mai important, a demarat o schimbare în percepția modelului de business pe care dorim să-l implementăm pe piața din România, în pregătirea, formarea și dezvoltarea unei echipe de evaluatori de daune la cel mai ridicat nivel de profesionalism”, a declarat Adrian-Horia Lupu, Director de Sucursală Agra Asigurări România.


June Communications este o agenție specializată de marketing și comunicare ce funcționează ca o unitate mobilă care se integrează în business-ul companiei client și ajută la creșterea sa. Ajută compania să-și comunice parcursul către publicul țintă de la stadiul incipient, al primului mugur, și până la sezonul plin de creștere și roade bogate.



Are you ready to talk to the world and expand your brand?


Contact us at hello@junecom.ro for a successful PR campaign.


8 views0 comments