top of page
  • Writer's pictureJuneCom

5 sfaturi de Marketing și Comunicare pentru Startup-uri

Updated: Feb 26, 2021

Ecosistemul de startup-uri din România a început să capete tot mai multă amploare și vizibilitate, să se remarce în concursuri internaționale și să atragă atenția finanțatorilor. Poate la prima vedere pare un trend al antreprenorilor moderni, care vor să împletească dorința de inovare cu lumea digitală, însă există un potențial imens de creștere. De multe ori, totul ține de felul în care reușesc să-și securizeze poziția în piață și să asigure o imagine puternică a brandului.


Dacă ai un startup și vrei să-ți maximizezi încă de la început potențialul de creștere, iată câteva aspecte pe care trebuie să le ai în vedere.

1. Stabilește segmentul căruia te adresezi


Înainte să-ți trasezi strategia de comunicare, stabilește care este audiența pe care o targetezi prin produsul sau serviciul tău. Cine sunt oamenii care ar putea beneficia de produsul oferit? Ce activități au? În ce categorie de vârstă se încadrează?


Cu cât vei avea date mai concrete și vei identifica câteva tipologii cheie de buyer persona, cu atât va fi mai ușor să stabilești ulterior toate mesajele cheie, mijloacele sau canalele de comunicare.



Mulți antreprenori se concentrează exclusiv pe produs sau inovare, și uită de consumator. Tendințele în Marketing și Comunicare indică o abordare cât mai umană, iar pentru asta, ai nevoie să stabilești foarte clar cui te adresezi, conturând profilul unui consumator potențial.

2. Planifică pentru succes


Ca în orice activitate, planificarea este cheia pentru succes. Stabilește-ți un plan de comunicare pentru un orizont de măcar câteva luni, în funcție de obiectivele tale de business și profilul consumatorului tău potențial. Deși planul de comunicare ar trebui să fie cât mai precis, lasă loc și de flexibilitate și rămâi deschis la oportunități de comunicare contextuale.


Un plan bine creat încă de la început îți va salva mult timp, mai ales dacă te ocupi personal de implementarea strategiei de comunicare.


În acest punct vei decide ce, cum, când, cât și unde comunici, ce mesaje cheie vei folosi și orice alt aspect relevant, care te poate ajuta să ai o viziune de ansamblu asupra tot ce vrei să transmiți despre startup-ul tău.

3. Website & Content


Website-ul este primul canal de comunicare pe care trebuie să îl ai în vedere atunci când pornești la drum. Este sursa principală de unde publicul poate afla cine ești și ce faci, așa că este util să te asiguri că publici acolo toate informațiile de care ar putea avea nevoie un potențial client.


Aici ai ocazia să spui povestea brandului tău. Un storytelling bun nu numai că te va diferenția de ceilalți competitori, însă va contribui la identitatea și autenticitatea brandului tău.

Poate că produsele sau serviciile tale sunt noi pe piață, iar consumatorii sunt reticenți în a le încerca. În acest caz, poți produce conținut educativ, care să explice mai bine funcționalitățile produsului sau serviciul tău și ce valoare aduc pentru consumatori. Te poți folosi de studii de caz și exemple de pe alte piețe, sau diferite analize care să demonstreze valoarea pe care o aduc. O secțiune de blog separată care să cuprindă toate aceste materiale este întotdeauna o idee bună.

4. Prezența în cadrul platformelor Social Media


Social Media poate să fie destul de confuză, în special când ai un proiect la început. Într-o eră digitală, nu trebuie să neglijezi prezența în Social Media, fiind un mod de a interacționa cu publicul cheie, și de a consolida imaginea brandului tău. Nu trebuie să fii prezent pe toate canalele, însă alege acele platforme care te reprezintă și unde este prezent publicul tău țintă.


Oricare ar fi canalul de Social Media ales, nu uita să ții cont de particularitățile fiecărei platforme, precum formatul imaginilor, lungimea mesajelor, prezența sau absența hashtagurilor, a emoticoanelor, a fotografiilor sau videoclipurilor. De asemenea, este important să ai o strategie de Social Media, care să cuprindă o identitate vizuală coerentă, dar și un calendar editorial bine pus la punct.


Într-un start-up, activitățile sunt într-o dinamică continuă și este bine să ai materiale pregătite și planificate în avans. O comunicare constantă în Social Media te va ajuta să construiești o comunitate puternică în jurul brandului tău.

5. Relația cu media


Când pornești la drum într-un start-up, este importat să audă de tine cât mai mulți oameni. O imagine solidă nu numai că îți oferă vizibilitate, ci constituie un avantaj competitiv, te poate ajuta să atragi clienți noi, investitori și parteneri.


Alege să colaborezi cu publicații sau jurnaliști a căror audiență coincide cu audiența ta țintă. O poveste care să fie de interes pentru jurnaliști și publicul lor îți va asigura un număr ridicat de preluări.




Nu uita să transmiți pasiunea ta și celorlalți. Ai început să lucrezi la visul tău. Ești pasionat și planifici de dimineață până seara, te concentrezi pe implimentarea practică a tuturor ideilor tale. Sunt idei grozave și abia aștepți să vezi produsul final. Dar ce faci când produsul final prinde contur? Este momentul să îl lansezi în lume. Degeaba ai muncit cu pasiune luni în șir, dacă la momentul oportun nu reușești să transmiți asta și celor din jur.


 

Ești pregătit ca startup-ul tău să treacă la un nou nivel de creștere? Vezi cum i-am ajutat pe cei de la Instant Factoring să ajungă de la un startup nou lansat la prima opțiune în micro-finanțare, din studiul de caz.


Contactează-ne la comunicate@junecom.ro dacă vrei să discutăm mai multe despre potențialul de creștere al startup-ului tău.

Recent Posts

See All
bottom of page