Bozankaya

Transports

73

Tramvaiul proiectat de Bozankaya pentru Primăria Timișoara, premiat pentru inovație tehnologică la nivel european. Câte teste trebuie să treacă un tramvai înainte de a fi pus în circulație

November 8, 2021, 7:30:00 AM

Tramvaiul proiectat de Bozankaya pentru Primăria Timișoara, premiat pentru inovație tehnologică la nivel european. Câte teste trebuie să treacă un tramvai înainte de a fi pus în circulație

București, 08.11.2021: Pe 26 octombrie, Bozankaya Otomotiv, parte din consorțiul turco-german Bozankaya-Sileo, a câștigat premiul ERCI (European Railway Clusters Initiative) la categoria „Best Large Enterprise” pentru inovația bateriei tramvaiului proiectat pentru Primăria Municipiului Timișoara. Juriul celei mai prestigioase instituții în domeniul tehnologiilor sistemului feroviar european a apreciat soluția alternativă vizând economia la costurile de investiție în electrificarea  suspensiei catenare, întreținere și service a infrastructurii clasice.


Prin aplicația bateriei de mare voltaj integrată în sistemul de conducere al tramvaiului este facilitată conducerea autonomă fără utilizarea suspensiei catenare; datorită conceptului de baterie bazat pe interacțiunea chimică litiu-ion, este posibil să conduci 63 de kilometri fără catenară, în condiții de operare normală, a declarat juriul ERCI.


Cu o lungime de 30 de metri și o capacitate maximă de 251 de persoane (48 pe scaune și 203 în picioare), tramvaiul produs de Bozankaya pentru municipiul Timișoara  are o eficiență energetică crescută, fiind cu aproximativ 2.5 tone mai ușor decât vehiculele din aceeași clasă.


57 de teste, realizate în toată Europa


Ca majoritatea tramvaielor achiziționate în cadrul licitațiilor, vehiculul proiectat și construit pentru Timișoara nu este un produs de serie, ci unul unic, adaptat la cerințele și necesitățile locale de transport public. Acesta respectă toate standardele impuse de Uniunea Europeană, încercările obligatorii fiind efectuate de laboratoare acreditate din Germania, Spania, Cehia.


Conform specificației tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română, au fost efectuate în total 57 de teste, cele mai importante fiind: testele statice și dinamice pentru caroserie, realizate în laboratorul Cetest din Spania; încercările privind performanțele dinamice ale sistemului de tracțiune realizate la Timișoara de experți ai TÜV SÜD Schweiz AG (Elveția); testele de rezistență si de oboseală la cadrul de boghiu efectuate în 2 laboratoare, la IABG și VZU, din Germania, respectiv Cehia.


România are, de asemenea, laboratoare acreditate pentru încercări și măsurători în conformitate cu cerințele acordului MRA-CIPM (Comitetul Internațional de Măsuri și Greutăți). Pentru trasabilitatea metrologică exactă a rezultatelor măsurătorilor, toate procedurile de testare se realizează exclusiv în conformitate cu cerințele standardelor europene în vigoare. Tramvaiul de la Timișoara a trecut cu succes și de încercările specifice desfășurate în țară, prin laboratoarele de încercări ale AFER (Autoritatea Feroviară Română), care au vizat, printre altele, testele de frânare, nivelul de zgomot în funcționare, compatibilitatea electromagnetică și de dinamică.


Componentele vin de la producători din UE


„Nu doar încercările tramvaielor sunt efectuate de laboratoare acreditate, notificate în Uniunea Europeană sau în cadrul AFER, dar și componentele de importanță critică folosite la construcția tramvaielor de Bozankaya sunt furnizate de producători consacrați din industria feroviară din UE”, a declarat Aytunç Günay, Președintele consiliului de administrație al companiei Bozankaya.


Tramvaiul de la Iași, verificat de experți UE


Și Primăria Muncipiului Iași așteaptă să pună în circulație tramvaie marca Bozankaya, primul vehicul aflându-se în ultimele încercări și verificări in situ, majoritatea încercărilor fiind desfășurate sub supravegherea echipelor de experți din cadrul organismelor notificate din Uniunea Europeană. Bozankaya va livra 16 tramvaie la Iași, în cadrul unor proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile. Între timp, Bozankaya Otomotiv mai așteaptă rezultatele licitațiilor pentru alte 4 orașe din România: Botoșani, Brăila, Galați și Ploiești.


###


Despre ERCI

Înființat în urmă cu 11 ani, ERCI este un meta-cluster din industria feroviară din Europa, singura rețea de acest gen, care include clustere feroviare importante axate pe cercetare și inovare din 17 țări, printre care Italia, Polonia, Germania, Franța, Marea Britanie, Spania, Turcia, Danemarca, Belgia și Suedia, și peste 2.000 de afaceri din industria de profil. Parte din acordul de colaborare demarat de Uniunea Europeană, ERCI promovează oportunități de afaceri, dar și un transfer rapid de tehnologie de ultimă oră.


Despre Bozankaya

Fondată în urmă cu aproape trei decenii în Germania, cu o rapidă extindere în Turcia, Bozankaya are o experiență solidă ca inovator în dezvoltarea și fabricarea vehiculelor ecologice pentru transportul public urban, cu economii importante de energie în exploatare și un nivel de zgomot redus. Bozankaya deține drepturile de proprietate intelectuală asupra vehiculelor și tehnologiei produse în centrele de cercetare din Ankara și în vastele sale unități de producție, cu o suprafață de 100.000 mp. Menținând un accent puternic pe cercetare și dezvoltare, compania a cheltuit peste 25 de milioane de euro în 30 de proiecte de cercetare și dezvoltare în ultimii cinci ani. În iunie 2018, Bozankaya a devenit prima companie turcească care exportă garnituri de metrou, primele produse realizate în parteneriat cu Siemens mergând către Bangkok, în cadrul proiectului Green Line.


Contact Media

İbrahim Gül, Corporate Communication Executive, Bozankaya

Telefon: +90 539 610 0958

Email: pr@bozankaya.com


Contact Media

Dana Mischie, PR Executive, June Communications

Telefon: +40723670933

Email: dana.mischie@junecom.ro