JuneCom

Jun 17, 20203 min

5 acțiuni prin care îți poți eficientiza costurile de marketing și comunicare

Updated: Oct 2, 2020

Atunci când criza lovește, bugetul de marketing și comunicare este primul vizat pentru reduceri de costuri.

Dar vânzările trebuie să continue ca afacerea să funcționeze. Clienții existenți și cei potențiali au încă nevoie să audă despre compania ta. Brandul tău trebuie să-și mențină o poziție puternică în piață.

Cum îndeplinești toate aceste obiective cu un buget redus de marketing și comunicare?

Îți propunem câteva acțiuni prin care îți poți eficientiza eforturile de marketing, ca să ai rezultate mai bune, la un cost mai mic.

1. Ține cont de obiectivele de business

Înainte să renunți la campanii și să-ți realoci bugetele, ai în vedere obiectivele de business. Cum s-a schimbat activitatea firmei în ultima perioadă? Există anumite segmente care au mai mare importanță acum? Realocă-ți eforturile de marketing în segmentele care îți aduc cel mai mare profit, și care îți susțin activitatea.

Evaluează canalele de marketing și comunicare folosite și implementează ajustările necesare. Dacă ești o companie B2B atunci are sens să investești mai mult în networking sau conferințe online. Dacă ești un restaurant care tocmai și-a lansat serviciile de food delivery, atunci concentrează-te pe promovarea acestora în online.

După ce ai analizat obiectivele și direcția companiei, începe să revezi strategia de marketing. Verifică ce acțiuni au avut cele mai bune rezultate și care pot fi aplicate în contextul curent, ca să păstrezi ce funcționează și să elimini toate acțiunile redundante.

2. Utilizează-ți și reutilizează-ți la maximum contentul creat

Cu un singur articol postat pe blogul companiei poți crea content de promovat pentru una sau două săptămâni. Poți crea un infografic sau un video scurt care să-l însoțească, iar acestea să fie promovate la rândul lor. Îl poți trimite prin newsletter potențialilor sau actualilor clienți. Îl poți transforma într-un document descărcabil, ca să captezi noi leaduri.

Costurile se eficientizează, pentru că nu mai trebuie să creezi totul de la zero, iar brandul tău se va bucura de o prezență mai consistentă în online. Poți chiar să revezi vechiul conținut, să-l adaptezi în funcție de noile obiective și apoi să-l promovezi din nou.

3. Folosește vocea clienților mulțumiți

Transformă-ți clienții fideli într-un instrument de promovare al brandului tău. Le poți cere să ofere un testimonial pe care să-l folosești apoi în paginile de social media sau pe site, sau invită-i să-ți răspundă la câteva întrebări pentru un studiu de caz scris sau video. Încurajează-i să distribuie informații despre compania ta în social media și să contribuie la conținutul tău de marketing și comunicare.

Un client cu adevărat fericit va distribui observații pozitive despre compania ta din proprie inițiativă, și îi va convinge și pe ceilalți potențiali clienți de valoarea brandului tău. Dacă vrei să vezi cum îți poți păstra clienții fericiți, vezi care sunt strategiile de marketing pentru retenția clienților B2B propuse de noi, din articolul acesta.

4. Co-marketing

Atunci când eforturile se înmulțesc și sunt corect direcționate, rezultatele sunt pe măsură. Poți invita mai multe branduri să faceți împreună acțiuni de co-marketing; conceptul “co-marketing” presupune ca mai multe companii să promoveze împreună același produs sau serviciu. Poate fi un webinar, un e-book, un white paper sau o ofertă pentru clienții voștri. Promovându-vă împreună și reciproc, veți avea mai multe șanse să ajungeți la un public mai larg, cu eforturi financiare mai reduse.

5. Externalizează serviciile de marketing

Cheltuielile întreținerii unui nou angajat pot fi mai mari decât cele implicate de onorariul unei agenții specializate de marcom sau a unui freelancer. Aceștia îți oferă consultanță, te ajută să găsești o strategie de marketing și comunicare eficientă pentru compania ta, și apoi se ocupă de implementare. Iar tu vei avea siguranța că bugetul tău este gestionat cât mai eficient, de experți în domeniu.

Colaborează cu specialiști pe fiecare nișă din marketing și comunicare sau cu agenții care pot oferi servicii complete. Investește în relația cu colaboratorii pentru a cunoaște și înțelege domeniul de activitate al companiei tale.

Un buget redus de marketing și comunicare nu înseamnă și rezultate reduse. Înseamnă că trebuie să fii creativ în materialele livrate și să le distribui cât mai inteligent, astfel încât mesajul tău să ajungă la locul, momentul și publicul potrivit.


Te întrebi care este cea mai eficientă strategie de marketing și comunicare pentru afacerea ta? Te ajutăm să-ți gestionezi resursele pentru rezultate maxime.

Contactează-ne la comunicate@junecom.ro și hai să discutăm mai multe.

1150
7